onsdag 11 november 2009

3 Dagar kvar till Premiär


Ja nu sitter man här igen på Ormteatern och följer in i det sista med repitionerna av Jävla Farfar. Det spelas musik i höga toner av "man skall leva för varandra" som går om & om & om igen. Och vadå man skall leva för varandra, lev livet som du vill leva eller ialla fall som du önskar att du vill leva. Jag säger som sådan har man tid så lev livet som om du skall dö i morgon och om man inte har tid lev livet med inga hämningar. Man kan inte inte bara sitta still och hoppas på att man får det bättre i morgon eller i övermorgon utan att man gör livet till det man vill.
Vill man ut och festa så gör det vill man vara hemma med sin fru eller partner så gör det men man styr sitt eget liv igen annan styr det åt dig.

Nu säger jag inte att man kan göra båda saker, självklart skulle jag vilja vara hemma och ta hand om den man älskar men man skall inte vara tvungen till det tycker jag.

Med detta vill jag att så många kommer och ser denna pjäs med stort hjärta för att det är så mycket frågor man kan ställa till sig själv och andra. Så kom till en underbar föreställning med Arne Nordh.

Rock and Roll






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar